Een bedrijf zonder klantenservice per telefoon: onze bewuste keuze!

Lifetimemediums oprichter legt uit waarom er bewust gekozen is om een online product aan te bieden zonder telefonische klantenservice ondersteuning.
We gaan het tweede jaar in zonder telefonische klantenservice ondersteuning voor zowel onze klanten en onze consulenten.
Toen wij bezig waren met het plan om Lifetimemediums op te zetten kwamen we gelijk met vele vragen waaronder het bieden van telefonische ondersteuning.
We kiezen er bewust voor klantenservice te leveren zonder telefonische ondersteuning en hebben geen plannen om dat in de toekomst wél aan te bieden.
Dit is geen keuze die we maken vanwege overmacht of onwil, maar wij doen dit gewoonweg omdat wij daar bewust voor hebben gekozen.
Elke ondernemer mag zijn of haar eigen keuzes maken om de onderneming goed in te richten, daarom neem ik je graag mee in de afweging die wij gemaakt hebben.

Kiezen voor een bedrijf waar je graag wilt werken

Een onderneming vorm zich door oneindige reeks kleine keuzes die gemaakt moeten worden dit begint vanaf dag 1 bij Lifetimemediums.
Met behulp van die keuzes hebben we nu een bedrijf staan waar we trots op zijn en heel graag mee werken.
Wij proberen tegelijkertijd een duurzaam bedrijf op te zetten zodat je goed met de tijd mee kan gaan.
Een goede manier om hulpvaardigheid te combineren met balans, is door dingen automatisch te laten verlopen en vanzelfsprekend te maken hiervoor is e-mail perfect geschikt.
Elke consulent van ons kan vragen stellen 24 uur per dag waarbij snel een reactie komt, dit is vaak al hetzelfde moment zo zorgen wij wel dat het antwoord altijd snel volgt.

Wij passen de hulpvaardigheid en de balans continu toe.
Ons team zet zich volop in om Lifetimemediums het beste product te laten zijn.

E-mail de beste dienst

Voor ons is e-mail het beste medium om onze consulenten te voorzien van antwoord.
Het vraagt vertrouwen van twee zijden, dat is dan ook de reden dat wij netjes elk e-mail in behandeling nemen.
Bij vele andere organisaties kan een reactie per e-mail vaak dagen of weken duren voordat je een reactie krijgt.
We hebben daarom vanaf dag één een simpele regel in ons team: iedere e-mail moet binnen één werkdag een reactie hebben!

Hierdoor proberen wij onze consulenten telkens te verrassen met een snelle inhoudelijke reactie.
Bij ons is jou e-mail veel meer dan een vraag of een bericht.
Alle e-mails vormen ook onze grote databank met veel kennis die we over klanten en consulenten opdoen.
Waar krijgen we veel vragen over?
Hoe kunnen we ons product verder verbeteren om die vragen in de toekomst te voorkomen?
We analyseren de vragen van klanten continu en proberen trends te ontdekken waardoor we nog betere ondersteuning kunnen aanbieden.

Wat je niet ziet, is dat er vaak een technisch medewerker meekijkt om complexe vragen gelijk goed te behandelen.
Vaak zijn dat soort vragen niet binnen een telefoongesprek op te lossen, maar binnen een paar uur lukt dat per e-mail prima.
Zo voorkomen wij dat je oneindig in de wacht hangen of doorgeschakeld wordt.

Voor consulenten van ons is de reactie ook veel meer dan een antwoord op een vraag.
Een reactie kun je later nog eens rustig doorlezen.

Nog een voordeel is dat uitspraken altijd zwart-op-wit, dus kun je ons hier ook aan houden.
Per e-mail kunnen we geen dingen verkopen die niet kunnen of onwaarheden vertellen.

Wij kiezen er bewust voor om een goed supportteam aan het werk te zetten waarbij geen gebruik gemaakt wordt van een callcenters waar je iemand aan de lijn krijgt die een script weet uit te voeren.
Nee in plaats daarvan schakelen wij medewerkers in, die je per e-mail te woord kunnen staan en indien je vraag niet beantwoord kan worden dan wordt de vraag doorgezet naar de persoon die jou vraag wel beantwoorden kan zo voorzien wij je toch van het gewenste antwoord, voor zover dat mogelijk is.

Zekerheid over de e-mail

We zouden slechte ondernemers zijn als we niet verder gekeken hadden dan alleen e-mail.
Hoe zouden we anders weten wat de voor- en nadelen van ondersteuning via telefoon zijn?
In de loop der jaren dat Lifetimemediums bestaat hebben we regelmatig tests uitgevoerd met vormen van support.
Zo hebben wij gezien dat e-mail support de effectieve manier van service voor ons is.

Elk medium die zijn of haar dienst bij ons aanbied die geeft Telefonische ondersteuning op diverse gebieden.
Persoonlijk contact met klanten is geweldig, maar dit kost voor beller en beantwoorder vaak veel tijd.
Zodra een consulent contact opzoek met ons voor een vraag dan willen wij deze snel van dienst zijn, met kennis van zaken.
Omdat wij per e-mail beantwoorden en niet per telefoon hoef je dus niet onnodig in de wacht te staan en je wordt niet meerdere malen doorverbonden.

Wij vinden het belangrijk om snel en inhoudelijk te reageren op het persoonlijke contact deze passen wij beiden toe op het moment van
beantwoorden van de e-mail.
Let op!
Er zijn een paar manieren waarop wij wel support kunnen bieden voor onze consulenten.
Hier meer over lezen kan in onze FAQ.

Gevolg van onze keuze

Voor elke keuze in het leven moet je denken aan de voor en of nadeel van de beslissing.
De valkuil van het niet aanbieden van telefonisch contact is dat onze consulenten het gevoel kunnen hebben dat ze niet gehoord worden en of dat er een gebrek ontstaat aan vertrouwen, omdat men niet weet met wie en voor wie men werkt.
Dit nadeel hebben wij geaccepteerd.
Wij weten dat iemand die als consulent aan het werd gaat graag goed geïnformeerd aan het werk wilt, daarbij hoort dat je zelfstandig aan het werk kan gaan.
Wij zijn van menig dat Zekerheid niet uit een telefoon gesprek over support ontstaat. Nee integendeel De zekerheid ontvang je aan de hand van de ware werkelijke ervaring, waarbij feiten en cijfers werkelijke controleerbare aspecten zijn!

Voor klanten
Omdat wij onze tarieven aantrekkelijk willen houden voor onze klanten hebben wij ook moeten beslissen geen telefonische klantenservice aan te bieden.
Wij willen onze klanten een goede klantenservice bieden voor een aantrekkelijk tarief en dat via de email het beste!

NOG WAT HANDIGHEDEN
Jij hebt contact met ons per e-mail al jou vragen zijn beantwoord en je gaat met jou account aan de slag bij Lifetimemediums.
Je maakt je eigen account aan hiermee ben je gelijk zelfstandig en jij draagt de verantwoordelijkheid over het account die op dat moment gemaakt wordt.
Van ons ontvang je de inlog gegevens voor je account waardoor je, vervolgens kan je starten.
Voor jou factuur en voor jou uitbetaling dienen wij wel jou ingevoerde gegevens netjes te verwerken zodat je vervolgens netjes kan worden uitbetaald.

Zodra je jou consult heb gegeven is dat al bewijs nr 1 dat Lifetimemediums jou bied wat wij beloven.
Je ontvangt ook je overzicht en je kan gemakkelijk meekijken naar je behaalde resultaten, hiermee wordt jou ook door ons bewezen dat afspraak een afspraak is.

Is de maand om?
En ontvang je jou uitbetaling die jij bij elkaar opgebouwd hebt?
Dan is dit gelijk een feit en betrouwbaar bewijs punt van afspraak is afspraak.
Om het voor onze consulenten gemakkelijk te maken geven wij voor elke uitbetaling een factuur met specificatie.
Op deze manieren zijn wij daarmee ook direct duidelijk en transparant.
Iedere consulent mag zelf kiezen waar die wilt werken maar kiezen voor werken bij Lifetimemediums bied vele voordelen.
We geven potentiële consulenten daardoor zelf de macht om een goede keuze te maken.
Zodat zij vervolgens op de leukste werkplek kunnen werken waarbij ze bij Lifetimemediums het hoogst mogelijke uitbetaaltarief ontvangen.
Ook hierin zijn wij duidelijk wij laten je overzichtelijk en duidelijk zien wat je kan verdienen.
Wij behandelen onze consulenten als koning op onze manier.
Wij vragen in ruil daarvoor dat onze consulenten zich aanpassen aan de manier hoe wij werken en zich aanpassen aan de manier hoe wij service en diensten aanbieden!
Ook hierin komt wederzijdse input tot 1 mooi geheel!